Tips om gezond het nieuwe jaar in te gaan

fysiotherapie Twigt, tips,

Gezond het nieuwe jaar ingaan? Vaak genoeg gebeurt het dat de sportscholen in januari overvol zitten en dan ook alleen in januari. Goede voornemens zijn te vaak niet goed haalbaar. Wij adviseren om deze reden dan ook om voor een aanpak te kiezen die u kunt volhouden. Probeer dus niet te streng te zijn voor uzelf. Hieronder hebben wij wat tips om gezond het nieuwe jaar in te gaan en te blijven!

Vergroot het vertrouwen in u zelf

U houdt iets vol als u zeker weet dat u het haalt. Bijvoorbeeld het verschil tussen ‘ik ga elke week sporten’ tegenover ‘ik pak wat vaker de fiets’. Dit is een heel ander soort voornemen maar is makkelijker vol te houden.

Stel u zelf een hulpvraag

Wat zou ervoor nodig zijn om meer te bewegen? Wat zou ervoor nodig zijn om gezonder te eten? Dan komen antwoorden op die gaan over uw dag. ‘Wat zou ervoor nodig zijn’ is ook: u mag even filosoferen. U wordt niet meteen vastgepind op: ik moet het ook doen. Dan denkt u vaak wat creatiever en sluit het beter aan bij uw eigen leefsituatie. 

Geef u zelf complimentjes

Niet op letten: ‘Nou heb ik weer niet gesport omdat ik geen tijd had’. Maar vaststellen: ‘Ik heb wel meteen toen ik uit werk kwam de trap genomen in plaats van de lift’. Geef uzelf maar gewoon een schouderklopje. Daarmee zorgt u ervoor dat u de volgende keer zin heeft om het weer te doen in plaats van dat uw vertrouwen steeds kleiner wordt.

Schakel uw omgeving in

Alleen tegen de stroom inzwemmen is lastig volhouden. Verzamel mensen om u heen die samen met u ‘gezond’ het nieuwe jaar in willen gaan of in elk geval u supporten om het vol te houden. 

Focus niet op het resultaat

Het is slimmer om de activiteit te zien als een oefening. Mensen denken bij pianospelen ook niet: ‘Ik ga vandaag leren pianospelen, en morgen kan ik het.’ Of: ‘Ik ga vandaag Chinees leren, en morgen spreek ik Chinees.’ Maar gek genoeg denkt u daar bij bewegen en sporten wel aan. Terwijl ook dat een oefenproces is waar u de rest van uw leven misschien wel plezier van kunt hebben. Als u maar niet denkt: ‘Morgen moet ik het kunnen en overmorgen moet ik al minder wegen.’ Want dat lukt niet. Als u hierop blijft focussen, dan werkt dat demotiverend en is de kans groot dat u stopt met trainen. Dan bent u weer terug bij af. Het oefenen is deel van het proces. Daar blijft u misschien wel voor altijd mee bezig. 

Hulp nodig? Wij helpen u!

Heeft u hulp nodig om in beweging te komen, sportdoelstellingen te behalen, van uw blessure af te komen, u naar een hoger niveau te tillen en u te voorzien van advies en tips? Dan bent u bij PMC Twigt aan het juiste adres!

LET OP: Aangepaste openingstijden

openingstijden

SMC Sliedrecht

Aangepaste Openingstijden Fitness 

Donderdag 05 december 2019:

08:00 – 12:00 uur Open
16:00 – 21:00 uur Gesloten

Vrijdag 13 december 2019:

08:00 – 12:00 Open
16:00 – 20:00 Gesloten

Dinsdag 24 december 2019:

8:00 – 12:00 uur Open
16:00 – 21:00 uur Gesloten

Woensdag 25 december 2019:

1ste Kerstdag Gesloten

Donderdag 26 december 2019:

2de Kerstdag Gesloten

Dinsdag 31 december 2019:

8:00 – 12:00 uur Open
16:00 – 21:00 uur Gesloten

Woensdag 01 januari 2020:

Nieuwjaarsdag Gesloten

Wilt u buiten 24, 25 december & 1 januari een afspraak maken voor fysiotherapie? Wij zijn op afspraak gewoon geopend. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met de praktijk.